Pages

Saturday 8 June 2013

RM500?

Ya Allah, seolah-olah rasa tidak percaya bahawa RM500 itu saya punya, walau hakikikatnya duit itu saya punya :)

Saya punya satu tabiat, iaitu malas nak korek banyak kali mesin ATM, jadi saya akan 'draw' duit banyak sedikit bagi mengurangkan kekerapan menghadap mesin ATM. Apabila duit telah dikorek, saya akan menyelitkan beberapa keping di mana-mana tempat peribadi yang saya kira agak selamat. Ini bagi mengelakkan penyakit tidak sedar diri ketika berbelanja.Sesiapa pun tidak akan menyangka yang terselit duit di situ. 

Baru sebentar tadi, apabila mata sudah tidak larat untuk melihat bilik yang seakan seperti tongkang pecah maka 'perlahan-lahan' saya berkemas. Memaksakan diri melakukan kerja yang paling tidak disukai-melipat kain. Tanpa disangka-sangka saya 'terjumpa' duit yang tidak saya cari itu. 

Ya Allah...rasa sangat seronok walaupun duit itu memang kepunyaan saya. Saya sudah lupa sebenarnya tentang duit tersebut.

Terima kasih Allah...Engkau Yang Maha Alim - amat mengetahui yang aku bakal menggunakan agak banyak fulus dalam masa terdekat ini.

Gambar dari Pakcik Google

No comments:

Post a Comment