Pages

Tuesday 18 June 2013

Gasteruk

Hari ni aku berpuasa, Alhamdulillah bertahan juga sehingga waktu berbuka, walau dalam keadaan kesihatan tidak memberansangkan. Aku amat kecewa dengan prestasi diri dalam menunaikan kewajipannya-mengecewakan kerana gastrik melanda. Makin terasa ketuaan diri.

Kekuatan puasaku sudah tidak macam dulu. Jika tidak disertai dengan 'Alpha Lipid' pada malam sebelum tidur, ketahanan puasaku akan layu, kekadang sampai ke satu peringkat aku terpaksa berbuka awal. Aku seolah-olah seperti kanak-kanak yang baru belajar berpuasa.

Bila aku bercakap tentang Alpha Lipid, jangan salah faham ye...Aku bukan ahli, bukan juga promoter Alpha Lipid, tapi aku sekadar pengguna yang hanya membeli di kiosk sahaja. Aku ceritakan di sini sekadar cerita biasa sahaja, atau mungkin juga boleh diambil manfaat oleh mereka yang bermasalah macam aku. Setakat ini, Alhamdulillah ada kesan yang positif untuk diriku.

Tadi lepas balik kerja aku terus mandi, kemudian tidur sehingga hampir jam 5.00 petang. Bila bangun, rasa agak segar namun keletihan amat dirasai. Badan rasa sangat lesu. Dada dan perut terasa sedikit tajam.

Aku terpaksa bangun juga untuk memasak menu iftar, aku juga tidak mahu membiarkan diriku larut dalam kelesuan.

Aku tahu, aku perlu mencari sebanyak-banyak persediaan untuk aku lebih bersedia menyambut kedatangan tetamu istimewa yang bernama Ramadhan.

No comments:

Post a Comment